A Mario znowu nie zrozumiał Pisałem, że znaku zakazu nie można ustawić przy wjeździe na osiedle, natomiast chodzi o powstrzymanie tranzytu i stąd pomysły ze szlabanami. Przygotowaniem do nich mogą być nakazy skrętu w lewo i zakazy wjazdu w połowie osiedla z dopiskiem "nie dotyczy mieszkańców". Spowodują one, że jak ktoś będzie chciał sobie zrobić skrót z Okulickiego do szpitala przez nasze osiedle to strzałki zaprowadzą go z powrotem do Okulickiego (i analogicznie dla osób wjeżdzających od strony szpitala). Reszta bez komentarza.. wystarczy trochę wyobraźni!
Panie TB nie każdy z nas ma wyobraźnię, Pan również się myli w kilku kwestiach, myślę, że problem szlabanów to plan na bliżej nieokreśloną przyszłość, ciekawe dlaczego dopiero teraz po kilku latach Pan MDM wymyślił sobie taką strefę, niech spojrzy teraz co się dzieje wokół jego bloku.
Witam! Ciężko się ustosunkować do tak ogólnie sformułowanych uwag. Co do naszego bloku to faktycznie wszystko trwa dłużej niż byśmy chcieli, co nie oznacza że należy się poddawać i nie robić nic. W kwestii szlabanów toczy się dyskusja w innym wątku, a wokół naszego bloku w końcu jest porządek i da się zarówno przejść, jak i przejechać -pomimo tego, że prace związane ze strefą nie są jeszcze zakończone. Oczywiście zniknęło przy okazji klika dzikich miejsc do parkowania, blokujących drogę przeciwpożarową, ale innego wyjścia jakoś nikt nie wymyślił..
Ja również sądzę, że ustanowienie strefy jest jedyną szansą na normalne funkcjonowanie. Nikt przecież nie chce drugiemu utrudniać życia. Ale niektórzy nie mają zupełnie wyobraźni i poszanowania innych. Ja cały czas widzę jedne i te same samochody parkujące na całej szerokości chodnika przy 3 etapie od strony przychodni, na samym łuku. Czy ktoś z tych osób pomyślałem, że jeżeli tam zaparkuje utrudnia przejazd i stwarza zagrożenie dla całej wspólnoty (pieszych i zmotoryzowanych). Ja jak nie miałem gdzie zaparkować na osiedlu to parkowałem w przychodni.
Zastanawiam się tylko po co są te progi zwalniające i kto wymyślił najkrótsza drogę jednokierunkowa w tym kraju ? a może ktoś kto zakładał znaki nie miał o tym pojęcia ?
Zastanawiam się tylko po co są te progi zwalniające i kto wymyślił najkrótsza drogę jednokierunkowa w tym kraju ? a może ktoś kto zakładał znaki nie miał o tym pojęcia ?
Progi zwalniające są po to, żeby kierowcy zwalniali -cieszę się że mogłem pomóc ;) Zdziwił by się Pan jakie zawrotne prędkości potrafili osiągać niektórzy kierowcy "na prostych" przed zainstalowaniem progów! Jednak proszę zauważyć, że są to progi zwalniające, a nie podrzutowe jak na większości osiedli -tak by nie były uciążliwe.
Poza tym jest to kwestia przepisów -jeżeli formalnie wyznaczamy miejsca postojowe po jednej stronie drogi i zwęża się jej szerokość to wymusza to jednoczesne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Zakazy wjazdu mają też na celu "zamknięcie" strefy zamieszkania, a jest ona zaprojektowana tak, by dało się ją poszerzyć o kolejne wspólnoty (co wiąże się min. z koniecznością wyznaczenia miejsc postojowych, poza którymi parkowanie w strefie zamieszkania jest zabronione).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TB dnia Czw 2:17, 16 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Tylko jak zachowując się zgodnie z przepisami skręcić do małego garażu - pozostaje albo złamać przepis o ruchu jednokierunkowym, albo wykonywać manewry na skrzyżowaniu co też nie jest zgodne z przepisami. Jeżeli jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.
Tylko jak zachowując się zgodnie z przepisami skręcić do małego garażu - pozostaje albo złamać przepis o ruchu jednokierunkowym, albo wykonywać manewry na skrzyżowaniu co też nie jest zgodne z przepisami. Jeżeli jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.
Przy wjeździe na osiedle nie ma nakazu skrętu w lewo, więc można wjechać do garażu nie łamiąc przepisów, natomiast jadąc od drugiej strony nic się nie zmieniło -mając zwrotny samochód da się wjechać bez większych manewrów, a jak ktoś potrzebuje więcej miejsca to też nie ma problemu bo formalnie placyk przy wjeździe od Okulickiego nie jest skrzyżowaniem. Inna opcja to podjechanie pod duży garaż, zawrócenie na podjeździe i wjazd "od dołu" -wariant dla niedzielnych kierowców ;)
auta nie mam zwrotnego i jeden skręt nie pomoże, niedzielnym kierowcą też nie jestem a więc rada nie na miejscu. Wykonywanie innych manewrów w tym miejscu do bezpiecznych nie należy - na podawanie przykładów z życia nie mam czasu.
Zamykam temat zanim zacznie się kolejna awantura.
Pozdrawiam
auta nie mam zwrotnego i jeden skręt nie pomoże, niedzielnym kierowcą też nie jestem a więc rada nie na miejscu. Wykonywanie innych manewrów w tym miejscu do bezpiecznych nie należy - na podawanie przykładów z życia nie mam czasu.
Zamykam temat zanim zacznie się kolejna awantura.
Pozdrawiam
A ile razy w ciągu dnia wjeżdża się do garażu. Z prostych rzeczy można zrobić tragedię i szukać na siłę problemu
auta nie mam zwrotnego i jeden skręt nie pomoże, niedzielnym kierowcą też nie jestem a więc rada nie na miejscu. Wykonywanie innych manewrów w tym miejscu do bezpiecznych nie należy - na podawanie przykładów z życia nie mam czasu.
Zamykam temat zanim zacznie się kolejna awantura.
Pozdrawiam
Określenie "niedzielny kierowca" nie miało być uszczepliwością tylko zakończeniem z przymrużeniem oka, tym nie mniej przepraszam.
Odwrócenie ruchu jednokierunkowego na całym osiedlu raczej nie wchodzi w grę, a innego pomysłu nie mam; natomiast zazdroszczę tego, że wjeżdzając od strony ul. Okulickiego lub się w nią włączając nie musi się Pan przeciskać przez całe osiedle.
PS A co do manewrowania to jeszcze pytanie czy akurat zastawia ktoś w tym momencie drogę przeciwpożarową czy nie. Jeżeli tak to faktycznie przy wjeździe do "małego garażu" robi się ciasno, ale jak droga nie jest zastawiona to nie jest tak źle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TB dnia Pią 0:28, 17 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
"TB" odwrócenie ruchu jeszcze bardziej pogorszy sprawę, więc aktualne rozwiązanie jest najlepsze na obecną chwilę. Zwróciłem tylko uwagę, że jednak jest problem z wjechaniem do garażu od tej strony, a do "Pawelbz" nie szukam problemu na siłę i nie robię tragedii, po prostu zwrócenie na coś uwagi nie musi od razu oznaczać, że jestem czepialski - trzeba się cieszyć, że activ w ogóle zrobił wjazd do garażu. Pozdrawiam
"TB" odwrócenie ruchu jeszcze bardziej pogorszy sprawę, więc aktualne rozwiązanie jest najlepsze na obecną chwilę. Zwróciłem tylko uwagę, że jednak jest problem z wjechaniem do garażu od tej strony, a do "Pawelbz" nie szukam problemu na siłę i nie robię tragedii, po prostu zwrócenie na coś uwagi nie musi od razu oznaczać, że jestem czepialski - trzeba się cieszyć, że activ w ogóle zrobił wjazd do garażu. Pozdrawiam
Robiłem dzisiaj test i faktycznie było ciężko wjechać, bo tuż pod znakiem zakazu zatrzymywania stała zaparkowana na drodze pożarowej czerwona Astra (swoją drogą miała już mandat za wycieraczką). Jednak biorąc pod uwagę, to że coraz rzadziej ktoś tam parkuje to nie jest tak źle. Moim zdaniem priorytetem powinny być teraz dla nas ruch jednokierunkowy na reszczie osiedla i dobudowanie brakujących odcinków chodników, bo niestety nie wszędzie możemy się cieszyć z tego że Activ zrobił chodnik ;)
Jeżeli ma ktoś jakieś propozycje to proszę o dołączenie się do dyskusji:
PS Co do ruchu jednokierunkowego, to względem wstępnej propozycji [link widoczny dla zalogowanych] pojawiła się ostatnio koncepcja, żeby odwrócić kierunek ruchu między II i III oraz III i IV blokiem ale w praktyce uniemożliwi to zainstalowanie w przyszłości szlabanów/wysuwanych słupków ograniczających tranzyt, więc może dobrym rozwiązaniem był by ruch jednokierunkowy wyłącznie wokół osiedla, a na poprzecznych połączeniach pozostawienie status quo?
-ewentualnie uwagi proszę "wrzucić" do odpowiednich wątków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TB dnia Pią 20:59, 17 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 5 z 5Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4, 5