Zdecydowanie jestem za szlabanem! Mieszkam teraz w etapie I i widzę co sie dzieje na osiedlu. Myślę, że inwestycja zwróci sie w komforcie życia. Oczywiście najlepszym roziwązaniem byłoby posatwienie szlabanu przy wyjeździe z całego osiedla, ale z tego co czytałem na tym forum debata trwa już LATA i końca nie widać
Widocznie cała wspólnota osiedla Okulickiego a zarazem przedstawiciele bloków nie mogą się dogadać albo lokatorzy mają to głęboko w ...... czy właściciel zaparkuje pod swoim blokiem czy pod innym nie ma dla niego różnicy a piesi niech się martwią i chodzą ulicami a ACTIV to swoją drogą powinien być ukarany za ifrastrukture osiedla
Widocznie cała wspólnota osiedla Okulickiego a zarazem przedstawiciele bloków nie mogą się dogadać albo lokatorzy mają to głęboko w ...... czy właściciel zaparkuje pod swoim blokiem czy pod innym nie ma dla niego różnicy a piesi niech się martwią i chodzą ulicami a ACTIV to swoją drogą powinien być ukarany za ifrastrukture osiedla
Zawsze można liczyć na to, że dewelopera ukarze "niewidzialna ręka rynku". Przecież jak potencjalny klient przyjedzie na osiedle i zobaczy na własne oczy jak to wszystko wygląda to nie kupi tu mieszkania ;) Jest takie powiedzenie, że na cenę mieszkania mają wpływ trzy czynniki: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja :) Niestety na naszym rynku nieruchomości działa to trochę inaczej, bo punktem wyjścia jest jak najniższa cena za m kw., więc deweloperzy spełniają to najważniejsze oczekiwanie swoich klientów, a na reszcie oszczędzają.
PS Jeżeli chodzi o szlaban to jak Activ znowu "tak na wszelki wypadek" nie wpisał etapom VIII lub IX jakiejś służebności to położenie bloków bardzo ułatwia postawienia szlabanu, ale robienie tego dosłownie kilka metrów wcześniej, tylko po to, żeby zagrodzić jeszcze wjazd do garaży podziemnych etapu nr VII wydaje mi się niezbyt celowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TB dnia Pon 22:45, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Nie widzę za bardzo sensu stawiania szlabanu przy wspólnym wyjeździe z etapów VII oraz VIII i IX ponieważ i tak droga jest ślepa i nie będzie tam tranzytu, który jest głównym problemem osiedla. Ewentualny szlaban uniemożliwiłby jedynie dzikie parkowanie koło bloków VIII oraz IX osób tam niemieszkających. Poza tym chyba te drogi i tak należą do ACTIV-u.
Najbardziej sensownym rozwiązaniem jest jeden szlaban przy wyjeździe na Okulickiego oraz połączenie ulicy Mikołajczyka z Okulickiego.
Jeśli chodzi o domniemaną drogę pomiędzy budynkiem 59 (lc corp) a planowaną stacją benzynową to wydaje mi się, że w najbliższej przyszłości ona nie powstanie. Rozbudowa Okulickiego do 2 x 2 pasy to także raczej kwestia 10 lat.
Zobaczymy czy WM57 uda się znieść służebności przejazdu nad swoim garażem i jak wtedy ukształtuje się ruch na osiedlu. Jeśli tranzyt przeniesie się pomiędzy bloki 55 a 53 to obok naszego bloku nie będzie już takiego dużego ruchu.
Może ACTIV jak skończy już budowę etapu IX będzie bardziej skłonny aby "ułatwić" postawienie jednego szlabanu.
Jeżeli chodzi o szlaban między blokami VII a VIII i IX to nie ma wielkiego problemu szlaban morze powstać w głównej drodze z blokiem VII albo bez niego chodzi o dzikich parkujących a co do drogi to chyba nie jest ACTIVU tylko drogi osiedlowe. Wedle prawa za drogę nie odpowiada aktiv tylko chyba ZIKIT .Ostatnio czytałem artykuł dotyczący bilbordów reklamowych firm deweloperskich na budynkach .My mamy mieć reklamę firmy ACTIV na dachu (zapisane w umowie ) A prawdopodobnie od nowego roku za reklamę możemy od firmy zażądać zapłaty , i ciekawe co oni na to
Jeżeli chodzi o szlaban między blokami VII a VIII i IX to nie ma wielkiego problemu szlaban morze powstać w głównej drodze z blokiem VII albo bez niego chodzi o dzikich parkujących a co do drogi to chyba nie jest ACTIVU tylko drogi osiedlowe. Wedle prawa za drogę nie odpowiada aktiv tylko chyba ZIKIT .Ostatnio czytałem artykuł dotyczący bilbordów reklamowych firm deweloperskich na budynkach .My mamy mieć reklamę firmy ACTIV na dachu (zapisane w umowie ) A prawdopodobnie od nowego roku za reklamę możemy od firmy zażądać zapłaty , i ciekawe co oni na to
ZiKiT nie ma nic do dróg na osiedlu. Część należy do wspólnot, a część jako wydzielone działki do firmy Activ.
to jak drogi należą do ACTIVI to wedle prawa odpowiada on a wszystkie szkody i wrazie jakiegokolwiek wypadku pieszego lub osób postronnych (on za to odpowiada wedle prawa) A tak na wstępie to jeżeli miasto odbiera budynek do użytku publicznego to jak on weryfikował te wszystkie drogi to do nich należy sprawdzenie pewnych wytycznych jeżeli chodzi o warunki drogowe albo zikit .Bo co do wytyczenia drogi pieszych przy starych blokach to jestem w szoku jak to jest zrobione zero tolerancji dla dudownictwa drogowego a szczególnie dla projektantów jakie oni szkoły konczą......
to jak drogi należą do ACTIVI to wedle prawa odpowiada on a wszystkie szkody i wrazie jakiegokolwiek wypadku pieszego lub osób postronnych (on za to odpowiada wedle prawa) A tak na wstępie to jeżeli miasto odbiera budynek do użytku publicznego to jak on weryfikował te wszystkie drogi to do nich należy sprawdzenie pewnych wytycznych jeżeli chodzi o warunki drogowe albo zikit .Bo co do wytyczenia drogi pieszych przy starych blokach to jestem w szoku jak to jest zrobione zero tolerancji dla dudownictwa drogowego a szczególnie dla projektantów jakie oni szkoły konczą......
Przecież na papierze wszystko gra. Są drogi pożarowe, ciągi pieszo-jezdne, minimum terenów zielonych itp. Jak Państwo/samorząd nie wymusi na deweloperach zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc postojowych to rządzą prawa rynku :) A co do samego odbioru to wystarczy do tego momentu pozostawić teren ogrodzony, a za bezpieczeństwo wokół budynku po odbiorze odpowiada już nie deweloper tylko wspólnota.
Najważniejsze jest aby jak najwiecej zarobić, a jak nie ma planu zagospodarowania przestrzennego to mamy swoiste eldorado. Pieniądze wszystko mogą...ludzie /z ludźmi/ nie licza sie zupełnie. ZIKiT nie ma nic do dróg na osiedlu, miasto zreszta też nic. Wydział Architektury zatwierdza projekt, buduje się blok a potem jak pisze TB to wspólnoty mają rozwiązywać problemy np. drogowe.
Celem prywatnego przedsiębiorstwa jest maksymalizowanie zysku i trudno mieć o to pretensje do dewelopera tym bardziej, że organy rządowe/samorządowe nie dbają o interesy obywateli lub nie potrafią (nie chcą) tego robić. Ale przecież Polacy sami sobie takie władze wybierają więc jest chyba wszystko OK, prawda?
Poza tym, cena odpowiada warunkom skoro mieszkania tak szybko się sprzedały. Chyba każdy przed zakupem mieszkania był na osiedlu, widział jak to wszystko wygląda i dokładnie czytał umowę deweloperską?
Albo sobie pewne rzeczy zorganizujemy samodzielnie w ramach wspólnot albo pozostaje nam narzekać. Myślę, że mieszkańcy bloku VIII zrozumieją, że konieczne jest ograniczenie tranzytu przez osiedle (poprzez np. szlaban przy okulickiego) i ewentualnie poprą taką inicjatywę.
Celem prywatnego przedsiębiorstwa jest maksymalizowanie zysku i trudno mieć o to pretensje do dewelopera tym bardziej, że organy rządowe/samorządowe nie dbają o interesy obywateli lub nie potrafią (nie chcą) tego robić. Ale przecież Polacy sami sobie takie władze wybierają więc jest chyba wszystko OK, prawda?
Poza tym, cena odpowiada warunkom skoro mieszkania tak szybko się sprzedały. Chyba każdy przed zakupem mieszkania był na osiedlu, widział jak to wszystko wygląda i dokładnie czytał umowę deweloperską?
Albo sobie pewne rzeczy zorganizujemy samodzielnie w ramach wspólnot albo pozostaje nam narzekać. Myślę, że mieszkańcy bloku VIII zrozumieją, że konieczne jest ograniczenie tranzytu przez osiedle (poprzez np. szlaban przy okulickiego) i ewentualnie poprą taką inicjatywę.
Sorry za OT.
Zgadzam się z powyższym.
My, kupujący mieszkania w etapie VIII, mieliśmy pełny pogląd i świadomość jak wygląda osiedle i jakie problemy go nękają.
Uważam, że rozczarowani ani oszukani czuć się nie możemy (co innego moga powiedzieć mieszkańcy pierwszych etapów).
I również jestem za zaprzestaniem narzekania a wspólnym działaniu.
Mam nadzieję, że nasz blok pomoże pozostałym w walce o ustawienie szlabanu i wspólnymi siłami uda się coś wypracować w tym temacie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ellpii dnia Czw 14:38, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
ja też wiedziałem co kupowałem i jestem tego świadomy jakie mogą spotkać nas problemy więc nie widzę problemu ze by wszystkie bloki i ich mieszkańcy poszli po rozum do głowy i się dogadały bo nie robią tego dla kogoś tylko z dobrem dla siebie i osiedla .Tak mi se wydaje nie wiem jak inni na tym osiedlu
więc nie widzę problemu ze by wszystkie bloki i ich mieszkańcy poszli po rozum do głowy i się dogadały bo nie robią tego dla kogoś tylko z dobrem dla siebie i osiedla .Tak mi se wydaje nie wiem jak inni na tym osiedlu
Też tak sądzę, wszystkie tutejsze bloki powinny współpracować - w tym celu zaproponowałam Radę Osiedla i wkrótce rozwinę temat.
Z miłą chęcią chciał bym dowiedzieć se więcej w tym temacie choć jeszcze nie mieszkam ale sprawa nie długo będzie mnie dotyczyła a nawet nie tylko mnie ale wszystkich mieszkających na osiedlu .Sprawa może dla niektórych błaha ale naprawdę do poważnego rozwiązania i przemyślenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2Idź do strony Poprzedni1, 2