Szlabanu raczej nie postawicie w kilka miesięcy, bo pewnie musi się wybudować IX. Mimo wszystko, napewno uda wam się wcześniej, niż całej reszcie osiedla. Pewnie niedługo oznakują u was drogę pożarową, jak koło VII i zgodnie z przepisami nikt już tam nie zaparkuje samochodu, ani z waszego ani innego bloku.
Póki nie ma wspólnoty IX to partnerem do rozmów jest Activ, więc tak naprawdę jak będzie zgoda dewelopera to można to szybko załatwić (wątpię tylko czy będą chętni żeby partycypować w kosztach).
Szlabanu raczej nie postawicie w kilka miesięcy, bo pewnie musi się wybudować IX. Mimo wszystko, napewno uda wam się wcześniej, niż całej reszcie osiedla. Pewnie niedługo oznakują u was drogę pożarową, jak koło VII i zgodnie z przepisami nikt już tam nie zaparkuje samochodu, ani z waszego ani innego bloku.
No właśnie w rozmowie z Panią z Propertusa wyszło, że straż pożarna oznaczy to miejsce jako drogę pożarową i najprawdopodobniej zakaz parkowania obejmie nie tylko chodnik, ale również całą drogę co spowoduje, że pod blokiem będzie cały czas przejezdna droga dwukierunkowa.
Natomiast nie mam bladego pojęcia co zrobią kierowcy, bo jeśli rzeczywiście tak będzie to na działce etapu VIII widze tylko dwa "dzikie" miejsca parkingowe.
No właśnie w rozmowie z Panią z Propertusa wyszło, że straż pożarna oznaczy to miejsce jako drogę pożarową i najprawdopodobniej zakaz parkowania obejmie nie tylko chodnik, ale również całą drogę co spowoduje, że pod blokiem będzie cały czas przejezdna droga dwukierunkowa.
Natomiast nie mam bladego pojęcia co zrobią kierowcy, bo jeśli rzeczywiście tak będzie to na działce etapu VIII widze tylko dwa "dzikie" miejsca parkingowe.
Straż niczego nie będzie "oznaczać". W dokumentach Activu do odbioru budynku cała droga jest na pewno opisana jako droga pożarowa, natomiast za znaki odpowiada zarządca, więc jeżeli dadzą Państwo zakaz tylko po jednej stronie, to będzie obowiązywał tylko po tej stronie, natomiast pozostawiając drogę dwukierunkową (a innej możliwości nie ma) nie można po drugiej stronie wyznaczyć parkingu. W obecnej sytuacji nie ma to żadnego znaczenia, ale już np. przy strefie zamieszkania jak najbardziej. Tak czy inaczej pozostaje problem mijania się samochodów jadących w przeciwnych kierunkach.
PS Jedyne wyjście to parking kosztem chodnika i droga dwukierunkowa z zakazami zatrzymywania, ale to chyba nie jest ideał do którego "dążymy" ;)
Straż niczego nie będzie "oznaczać". W dokumentach Activu do odbioru budynku cała droga jest na pewno opisana jako droga pożarowa, natomiast za znaki odpowiada zarządca, więc jeżeli dadzą Państwo zakaz tylko po jednej stronie, to będzie obowiązywał tylko po tej stronie, natomiast pozostawiając drogę dwukierunkową (a innej możliwości nie ma) nie można po drugiej stronie wyznaczyć parkingu. W obecnej sytuacji nie ma to żadnego znaczenia, ale już np. przy strefie zamieszkania jak najbardziej. Tak czy inaczej pozostaje problem mijania się samochodów jadących w przeciwnych kierunkach.
PS Jedyne wyjście to parking kosztem chodnika i droga dwukierunkowa z zakazami zatrzymywania, ale to chyba nie jest ideał do którego "dążymy"
No to mamy rozbieżne informacje na ten temat, bo dokumenty do Straży jeszcze nie trafiły (Pani Danuta miała je dopiero odebrać od Activu) i wcale nie jest przesądzone (chociaż bardzo prawdopodobne), że droga na całej szerokości będzie oznaczona jako pożarowa. O tym ma dopiero Straż zdecydować.
No to mamy rozbieżne informacje na ten temat, bo dokumenty do Straży jeszcze nie trafiły (Pani Danuta miała je dopiero odebrać od Activu) i wcale nie jest przesądzone (chociaż bardzo prawdopodobne), że droga na całej szerokości będzie oznaczona jako pożarowa. O tym ma dopiero Straż zdecydować.
Rozbieżność jest pozorna :) Nie mam wglądu w dokumenty i nie wiem na jakim etapie jest "procedowanie" (zakładałem że Activ już złożył wszystkie dokumenty do odbioru budynku jak odbierają już Państwo mieszkania), ale tak czy inaczej straż tylko opiniuje projekt, a minimalna szerokość drogi pożarowej to 4m (dlatego pisałem, że w dokumentach jest to zapewne cała droga). Problem w tym, że Activ robi to tylko na papierze, a postawienie znaków pozostawia w gestii (i odpowiedzialności) wspólnot mieszkaniowych.
Wg mnie droga musi być przejezdna w obydwie strony jednocześnie. Nie ma sensu się przepuszczać, a ryzyko spotkania się w połowie ulicy jest duże, więc cofania też może być sporo.
Wg mnie droga musi być przejezdna w obydwie strony jednocześnie. Nie ma sensu się przepuszczać, a ryzyko spotkania się w połowie ulicy jest duże, więc cofania też może być sporo.
Tu i tak będzie ruch tylko "lokalny" natomiast myślę, że dużo gorzej będzie jak będą Państwo chcieli jechać prosto do wyjazdu od strony szpitala. Jak będzie jednocześnie kilka samochodów z jednej i drugiej strony to nawet cofanie nie pomoże.
niestety, pomimo znaku informującego że parkowanie na drodze wzdłuż bloku odbywać się powinno tylko po prawej stronie jezdni duża część osób parkuje na chodniku, pocieszam się że aktualnie są to ekipy remontowe itp jednakże jak zawiąże się wspólnota ten temat musimy dobrze rozwiązać, na szybko przychodzi pomysł szlabanu ale jest to spory koszt, pozostaje postawić znak zakazu parkowania ale to są na razie tylko sugestie.
Nie raz zdarzyło mi się już cofać żeby pościć jadącego z naprzeciwka, gdyby jednak nie było samochodów na chodniku można by się minąć, wjeżdżając na chodnik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dum3n dnia Śro 22:30, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Szlaban to koszt 8-10 tys zł, takie kwoty podawano w innych wątkach, to wychodzi po niecałą stówkę na mieszkanie ale można wybrać takie miejsce, żeby zrobić to wspólnie z etapem VII i będzie jeszcze (dużo) taniej. Kwota myślę do przeskoczenia, tym bardziej, że to wydatek jednorazowy. Druga sprawa to taka, że wiele osób jedzie w lewo pod górkę łamiąc zakaz. Ale z drugiej strony nie przypominam sobie, żeby wyjeżdżając z 51C było widać jakiś nakaz skrętu w prawo albo inny znak dający informację o tym, że jedzie się pod zakaz. Ja o tym wiem, bo tu będę mieszkał, ale ekipy remontowe, dostawcy i goście skąd to mają wiedzieć?
niestety, pomimo znaku informującego że parkowanie na drodze wzdłuż bloku odbywać się powinno tylko po prawej stronie jezdni duża część osób parkuje na chodniku (...)
Rzeczywiście pojawił się taki znak? Nie kojarzę go :/
Co do szlabanu to ja mogę nawet teraz dać te 100zł ale wątpię że VII się dołoży ponieważ od ich strony tam jest tylko wyjazd z garażu. Bardziej liczyłbym na IX bo będziemy mieli wspólną droge. Co do znaku... ja go nie zauważyłem
... Druga sprawa to taka, że wiele osób jedzie w lewo pod górkę łamiąc zakaz. Ale z drugiej strony nie przypominam sobie, żeby wyjeżdżając z 51C było widać jakiś nakaz skrętu w prawo albo inny znak dający informację o tym, że jedzie się pod zakaz. Ja o tym wiem, bo tu będę mieszkał, ale ekipy remontowe, dostawcy i goście skąd to mają wiedzieć?
To dobrze, że nie wiedzą, że łamią zakaz, bo go tam nie ma
Zakaz wjazdu przy bloku 57 dotyczy tylko i wyłącznie osób które wjechały do strefy zamieszkania, więc można legalnie jechać pod górkę, AŻ do przejazdu koło bloku 53; stąd mój apel do III etapu o usunięcie tego zakazu, bo sytuacji kiedy koncepcja ruchu jednokierunkowego upadła, to nie ma on żadnego sensu:
http://www.activokulickiego.fora.pl/iii-etap,11/likwidacja-zakazu-wjazdu,2910.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 5Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4, 5Następny